Betingelser

Vi pakker og sender ordrer hver dag, så alle ordrer afgivet før kl.13.00, sendes i hverdagene så vidt muligt samme dag eller den efterfølgende hverdag. GLS bringer ud dag-til-dag i hverdagene.

FORVENTET LEVERINGSTID ER SÅLEDES 1-3 DAGE.

Under udsalg, kampagner mv. må længere leveringstid dog påregnes. Slå på tråden hvis din ordre haster!

Har du valgt afhentning i Beder, vil du modtage en sms, når ordren er pakket og klar til afhentning. 

Vi pakker og sender ordrer hver dag, så alle ordrer afgivet før kl.13.00, sendes i hverdagene så vidt muligt samme dag eller den efterfølgende hverdag. GLS bringer ud dag-til-dag i hverdagene.

--------------------------------
Fragtpriser: 

Danmark:

Levering i Danmark sker med GLS. Du vil modtage et trackingnummer fra GLS pr. mail.

GLS pakkeshop 39,-             FRI FRAGT OVER 500 kr

GLS erhvervsadresse 39,-    FRI FRAGT OVER 500 kr

GLS privat udbringning 59,-

Afhentning på kontor/lager i Beder 0,-

Du vil modtage en sms, når din pakke er klar til afhentning. Du er velkommen til at afhente din ordre på Højvænget 9, 8330 Beder i følgende tidsrum:

Mandag-torsdag kl. 8-16

Fredag kl. 8-17.30

Lørdag kl. 10-14

--------------------------------

UDLAND

Bemærk fortoldning og lokale skatter og gebyrer er for egen regning.

Levering til udlandet sker typisk med GLS eller UPS.

Du vil modtage et trackingnummer samt et advis, såfremt du ikke er hjemme på leveringstidspunktet.

 

Tyskland GLS pakkeshop samt erhvervsadresse        € 7.50 /FRI FRAGT OVER € 200/ GLS Privat € 9.25

Holland og Belgien                                                            DKK 49/Eur 7,50 / FRI FRAGT OVER 1.500 kr/EUR 200

Sverige                                                                                  DKK 70/EUR 9.50 / FRI FRAGT OVER 1.500 kr/EUR 200

Østrig                                                                                    EUR 9.50

Frankrig, Finland, og Polen                                             DKK 99/EUR13.25

Italien, Luxembourg, Spanien, Portugal, Irland og Ungarn    DKK 150/€20.25

(Nb! Vi sender ikke til De Kanariske Øer)

Norge                                                                                    DKK 150/€20

Schweiz                                                                                DKK 300/€40

Øvrige lande                                                                        DKK 600/€ 81

Please note that we don’t ship to the UK currently due to brexit and the uncertainty about taxation. 


--------------------------------
BETALING

ALLE PRISER ER INKLUSIVE MOMS.

Følgende betalingskort kan bruges: MasterCard, Dankort/Visa Dankort, Visa, Maestro og JCB.

Desuden kan du vælge at benytte PayPal eller MobilePay.

Eller du kan vælge betaling med mulighed for kredit med Viabill.

Ved betaling med kort trækker vi først beløbet fra din konto, når varen afsendes fra vores adresse

 

--------------------------------
FORTRYDELSESRET/RETUR

Hos Danefæ tilbyder vi dig 30 dages fortrydelsesret regnet fra modtagelsesdagen. Hvis du fortryder købet, skal varen returneres for din regning i forsvarlig emballage til:

Danefæ ApS

Højvænget 9A

8330 Beder

Denmark

Vedlæg venligst en seddel med angivelse af ordrenummer, returnerede varer, telefonnummer samt mailadresse. Du kan benytte den returseddel, du fik sammen med ordrebekræftelsen pr. mail, men det er ikke et krav, at du anvender denne, blot vi får de ønskede oplysninger.

--------------------------------

NEM RETUR I DANMARK

Vi har gjort det nemt for dig at returnere varen, hvis du befinder dig i Danmark. Du kan nemlig blot benytte den medsendte GLS returlabel, som koster 49 kr. Når vi modtager din returvare, tilbagebetaler vi pengene for dit køb. Af dette beløb fratrækkes der 49 kr for brug af returlabelen.

Returlabelen sættes på din returpakke, som indleveres til en GLS pakkeshop. På denne side kan du finde det nærmeste GLS indleveringssted.

Du kan naturligvis også vælge at anvende et andet fragtfirma efter eget valg. I de tilfælde skal du købe en pakkelabel hos det valgte fragtfirma og følge deres instrukser. Omkostningerne til returnering af varen til Danefæ aps betales af køber og afhænger af, hvilken speditør og forsendelsesform du anvender.

Når du sender varer retur, er det dit ansvar, at pakken kommer sikkert frem til os. Dette gælder både når du selv betaler porto, og når du benytter vores vedlagte returlabel. Vi anbefaler at du altid får en kvittering for indlevering af pakken hos fragtfirmaet samt et trackingnummer.
Skulle din pakke blive væk, skal du rette henvendelse og erstatningskrav til det fragtfirma, du har brugt.

Vi fraråder, at du blot nægter modtagelse eller undlader afhentning, men i givet fald vil Danefæ blive pålagt en ekstra returfragtomkostning. Dette beløb vil blive modregnet, når købet refunderes.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender en meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fristens udløb samt returnerer varen inden 30 dage. Det er ikke tilstrækkeligt at undlade at modtage pakken.

Bemærk! Vi modtager kun returpakker med omdeling i kontorets åbningstider hverdage kl. 8-16. Vi har desværre ikke mulighed for at hente pakkerne, så pakker der sendes uden omdeling vil blive sendt retur eller fratrukket et gebyr på 100 kr. for afhentning.

Anvender du DAO eller andre, der blot sætter pakkerne på vores dørtrin udenfor åbningstid, sker dette på din egen risiko.

Er varen leveret i en pose eller anden emballage, bedes varen også returneret i denne. Undlad venligst ved sko-køb at anvende selve skoæsken som returemballage, da den derved ødelægges. 

Vi tilbagebetaler altid pengene på returvarer. Ønsker du at bytte til en anden størrelse, skal du derfor gå ind på webshoppen og bestille denne. Dermed er du sikker på, at den nye vare er på lager og leveres hurtigt, samt at din kvittering svarer til det, du har købt. Du vil modtage en kreditnota på refusionen.

Tilbagebetaling af beløb. Efter modtagelse af den returnerede vare tilbagefører vi hele det beløb, du har betalt, herunder leveringsomkostninger såfremt du returnerer den fulde ordre (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste standardlevering, vi tilbyder) via PBS inden for få dage til det kort, som du brugte ved bestillingen, medmindre du udtrykkeligt har ønsket noget andet. Du pålægges ingen gebyrer ved tilbagebetalingen. Har du anvendt den GLS returlabel, vi medsender, fratrækker vi dog 49 kr som betaling for denne.

BEMÆRK ved returnering fra lande udenfor EU fratrækkes et gebyr på kr. 128 ex moms, idet Danefæ opkræves dette i fortoldningsgebyr.

Værdiforringelse. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Du må med andre ord gerne prøve tøjet, men lad prisskiltet sidde i og undlad at tage tøjet i brug. Er varen taget i brug/og eller prisskiltet fjernet, skal du betale for værdiforringelsen. I visse tilfælde vil værdiforringelsen være helt op til 100%, hvis varen ikke længere er salgbar. Værdiforringelsen af den brugte vare fastsættes ud fra, hvad Danefæ aps kan få for den i et videre salg. Dette afgøres af Danefæ efter modtagelse af varen. Omkostningerne ved at værdifastsætte, fotografere, beskrive og oprette den brugte vare i Danefæ aps’ salgssystem påhviler køber. Når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for benyttelse af fortrydelsesretten, overfører vi købesummen fratrukket værdiforringelsen til det anvendte kreditkort inden for få dage.

--------------------------------

ANNULLERING AF ORDRER

Hvis du, efter en ordre er lagt, ønsker at annullere denne, skal du ringe til os med det samme, så vi kan forsøge at stoppe ordren. Vi vil ligeledes forsøge at stoppe ordren, hvis du sender en mail, men vi kan IKKE garantere, at dette er muligt, heller ikke selv om du sender mailen indenfor kort tid. Dette skyldes, at vi har folk til at pakke ordrer på lageret frem til om aftenen og fra tidlig morgen, også i weekenden, så ordrer ryger meget hurtigt videre i systemet. Såfremt vi ikke har nået at stoppe en ordre, kan du altid sende ordren retur. Returporto sker for købers regning, med mindre du har ringet og fået bekræftet annullation af en medarbejder, og vi alligevel har sendt ordren. I dette tilfælde, sender vi en returlabel.

--------------------------------

REKLAMATION

Købelovens mangelsregler gælder for dit køb. Du er således reklamationsberettiget indenfor 2 år, hvis der foreligger en mangel ved din vare, og denne mangel var til stede på købstidspunktet. Kontakt webshop@danefae.dk i tilfælde af mangler.

Er du utilfreds med vores behandling af din reklamation, kan du klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt du har handlet som privatperson, og beløbet overstiger 500 kr. Se nærmere på forbrug.dk om fremgangsmåden. Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

--------------------------------

HANDLEN ER FØRST BINDENDE, NÅR VAREN ER AFSENDT

Udbuddet af varer på webshoppen er at betragte som en opfordring til at gøre et tilbud. En ordre lagt på webshoppen er således alene at anse som et tilbud til Danefæ ApS, som Danefæ ApS kan vælge at acceptere eller kan undlade at acceptere.Handlen er bindende, når Danefæ ApS AFSENDER ordren. Danefæ ApS gør i denne forbindelse særligt opmærksom på, at ordrebekræftelserne på webshoppen generes automatisk, og at de derfor ikke kan anses som en accept af kundens tilbud. Kunden kan ligeledes frafalde sit tilbud til Danefæ indtil varen er afsendt. Herefter har kunden 4 ugers returret.

Der tages endvidere forbehold for fejl i prissætningen af varer på webshoppen, og Danefæ ApS forbeholder sig retten til at annullere ordrer, hvis prisen på varen er fejlagtigt angivet. 

--------------------------------

FORTROLIGHED OG PERSONDATAOPLYSNINGER

Vi ikke deler oplysninger med trejepart medmindre det er nødvendig for at gennemføre ordren.

Alle personlige oplysninger der angives ved køb behandles fortroligt og anvendes kun til at gennemføre handel og forsendelse.
Informationerne gemmes efterfølgende I 5 år I henhold til kravene I Bogføringsloven.

Læs nærmere om vores privatlivspolitik og persondataoplysninger her.

--------------------------------

SIKKERHED

Til alle elektroniske betalinger bruges en krypteret SSL forbindelse, som er godkendt af PBS. 

--------------------------------

COOKIES & CACHE

Der er nogle situtationer hvor opdateringen af cachen er nødvendig . 

I de situationer er det ikke nok med at klikke på knappen Opdater (eller slå F5),  fordi dette blot genindlæser websiden,
mens du stadig bruger de gamle filer fra cachen. Læs venligst vejledning

 

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. 

Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

--------------------------------

SÅDAN AFVISER ELLER SLETTER DU DINE COOKIES

Afvisning af cookies

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. 
Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

Sletning af cookies

Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Benytter du en PC med en nyere browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne: CTRL + SHIFT + Delete

Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

Husk: Bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem
alle. Se vejledning her
• Internet Explorer
• Mozilla Firefox
• Google Chrome
• Opera
• Safari 5.0
• Flash cookies(g lder alle browser)
• iPhone, iPad og andet fra Apple
• Telefoner med styresystemet Android
• Telefoner med Windows 7